La Fundación también participa activamente en la promoción y difusión de la música y los músicos uruguayos en el exterior, por medio de la representación en las Ferias y mercados más importantes del sector.

Entendemos que la música uruguaya tiene el nivel necesario para trascender más allá de nuestras fronteras, pero lo reducido de nuestro mercado convierte esa tarea en una inversión que lejos está de ser una inversión auto amortizable en el aspecto económico.

Si bien existen y son bien recibidas algunas ayudas del sector público, nuestra Fundación apunta a ser embajadora de la música uruguaya en el mundo, posibilitando que las mejores propuestas en sus más variados estilos puedan estar presente en rondas de negocios y ferias del sector.

Nuestro equipo estuvo presente en los encuentros más importantes del sector de la música internacional y regional. Participamos en el pasado año entre otros en el WOMEX (World Music Expo) en Santiago de Compostela, la feria más importante de músicas del mundo; en IMESUR (Industrias Musicales del Sur) en Santiago de Chile; en MICSUR (Mercado de Industrias Culturales del Sur) en Bogotá; y en el BAFIM (Buenos Aires Festival Internacional de Música) en Buenos Aires.

Towards the World

The Foundation also actively participates in the promotion and transmission abroad of the uruguayan music and musicians, through representation in the most important fairs and markets in the sector.

We understand that the uruguayan music has the necessary level to transcend far beyond our borders, but the restricted of our market makes this task in an investment that is far from being self-redeemable in the economical aspect.

Although there are, and are well received, some help from the public sector, our Foundation aims to be ambassador of the Uruguayan music in the world, allowing the best proposals in their most varied styles can be present in business  rounds and fairs of the sector.

Our team was present in the most important encounters of the international and regional music sector. We participated, among others, in the past year in the WOMEX (World Music Expo) in Santiago de Compostela, the most important music fair in the world; in the IMESUR (Musical Industries of the South) in Santiago de Chile; in the MICSUR (Cultural Industries Market of the South) in Bogotá; and in the BAFIM (International Music Festival of Buenos Aires) in Buenos Aires.